Beskyt kroppen med kinesiologitape

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Det er vigtigt at passe på ens krop. Ja, det er faktisk noget af det vigtigste, hvis man ikke alene vil have et langt og godt liv, men også hvis man vil benytte den til mange forskellige aktiviteter gennem livet.

Hvis du er af en aktive type, der regelmæssigt dyrker motion eller går til sportsaktiviteter, så kan det være en fordel at have noget kinesiologitape, der også bliver kaldt kinesisk tape, på lager.

Kinesisk tape er anderledes fra almindelig sportstape i den forstand, at kinesisk tape har en løsere vævning af bomuld, der også er suppleret af elastiske fibre.

Det lyder måske ikke af meget magi, men hvis man forstår at påsætte tapen korrekt, er der mange fordele at høste for kroppens velvære. 
Den her form for muskeltape kan nemlig både afhjælpe spændinger i musklerne, stivhed i musklerne og hjælpe til med at stimulere cirkulationen af blodet og lymfesystemet, hvilket i sidste ende er med til at mindske muligheden for hævelser og samtidig er med til at forebygge kramper.

Det er dog ikke udelukkende aktive sports-udøvere, der kan drage fordel af det mangefacetterede muskeltape, for hvis de ovenstående forebyggende metoder er noget, du generelt kan få brug for i din hverdag uanset fysisk aktivitet, så er det værd at investere i kinesisk tape.

Det kan også være, du er inde i en periode med et genoptræningsforløb, som måske kunne komme af en skade fra at dyrke sport. Så er det også gavnligt at tilføje kinesisk tape til genoptræningen. 

Trods navnet så har tapen faktisk sin oprindelse i Japan, men har siden fået tilføjet mange forskellige navne, hvor det bliver brugt i mange forskellige sammenhænge, hvor det handler om at passe ekstra godt på kroppen.

Men som det bliver anført i starten af denne artikel, så handler det om at pålægge tapen korrekt, så rådfør dig eventuelt hos en ekspert såsom en fysioterapeut, hvis du er i tvivl om, hvordan man gør.

Anders Lundtang Hansen